W przeciwieństwie do żarówek z pojedynczym włóknem, żarówki z podwójnym włóknem mają dwa włókna obok siebie. Pozwala to na zastosowanie żarówki jako światła tylnego o niższej mocy lub światła hamowania o wyższej mocy. Można ją również wykorzystać do wymiany obudowy tylnego światła kierunkowskazów. W tym przypadku trzeba będzie dodać dodatkowy przewód od światła do przodu obudowy.
Żarówki z podwójnym żarnikiem są zazwyczaj produkowane jako halogeny. Zostały zaprojektowane tak, aby można je było stosować zamiennie z innymi typami żarówek, choć nie należy próbować dopasowywać standardowej żarówki halogenowej do gniazda żarówki dwuwłóknowej. Dwa styki na podstawie żarówki dwuwłóknowej są podobne do styków standardowej żarówki, z tą różnicą, że włókna są obok siebie, a nie w środku żarówki. Ponadto żarówka dwuwłóknowa ma symetrię obrotową, co ułatwia jej montaż. Ten typ żarówki jest powszechnie spotykany w oświetleniu samochodowym, a także w niskonapięciowym oświetleniu krajobrazu.
Żarówka z podwójnym żarnikiem jest logicznym wyborem dla przednich świateł postojowych i kierunkowskazów. Żarnik to długi cienki metal wolframowy, który świeci, gdy przechodzi przez niego prąd elektryczny. Zazwyczaj jest on montowany w szklanej bańce. Zmniejszy to konwekcyjne straty ciepła. Polaryzacja żarówki będzie się różnić w zależności od producenta. Ogólnie rzecz biorąc, obudowa z dwoma żarnikami wymaga około 12vdc do działania.
Oprócz wspomnianego obwodu, będziesz musiał również rozważyć rodzaj żarnika, który chcesz użyć do swojej żarówki. Na przykład, możesz potrzebować cienkiego żarnika, aby zminimalizować konwekcyjne straty ciepła. Im bardziej wydajny przewodnik, tym mniejsze prawdopodobieństwo utlenienia. Inną zaletą cienkiego żarnika jest to, że będzie łatwiejszy do wygięcia.
Kiedy spojrzysz na specyfikacje, dowiesz się, że 60-watowa żarówka z podwójnym żarnikiem ma żarnik, który ma 6,5 stopy długości. Jest to jedna setna cala grubości i jest zwinięty, aby zmniejszyć rozmiar żarówki. W rzeczywistości żarnik ma kształt kulisty, który jest otoczony gazem obojętnym. To również pomoże utrzymać żarnik przed utlenianiem.
Inną oczywistą rzeczą do zrobienia z żarówką z podwójnym żarnikiem jest zastąpienie go żarówką HID lub LED. Aby osiągnąć ten wyczyn, będziesz musiał zdobyć żarówkę LED o określonej polaryzacji. Możesz również kupić żarówkę dwuelementową, która pozwoli Ci mieć przednie światło parkowe o niskiej mocy i światło hamulcowe o wysokiej mocy. Są one zazwyczaj sprzedawane w zestawach, więc trzeba będzie rozważyć typ zestawu, który masz. Niektóre nowoczesne zestawy mają większe gniazda na obu końcach obwodu.
Podczas gdy jesteś przy tym, możesz chcieć sprawdzić wskaźnik laserowy o niskiej mocy. Są one przeznaczone do pomocy w wizualizacji żarników, które znajdują się wewnątrz żarówki. Wersja o niskiej mocy powinna wyświetlać niewielki obraz cienia na boku żarówki. Większa i lepsza wersja będzie podświetlać same żarniki.
Podobne tematy